پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نحوه مصرف برگه زردآلو برای یبوست | طبع قیسی خشک گرم است یا سرد نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها ۷ دلیل احساس تشنگی مداوم اعمال قانون۱۴۷۸دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۵۳نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (یکم خرداد ماه ۱۴۰۳) کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد مویز برای چه کسانی می تواند مضر باشد؟ | خواص و مضرات مویز را بشناسید چطور از خشکی چشم جلوگیری کنیم؟
سرخط خبرها

روایتی از تدریس معلم بروجردی با کمر آسیب‌دیده در مدرسه

  • کد خبر: ۸۸۴۶۱
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
روایتی از تدریس معلم بروجردی با کمر آسیب‌دیده در مدرسه
آقای کردی به جای تقاضای مرخصی و تعطیل کردن چند ماهه کلاس‌های درس یا به جای برگزار کردن کلاس‌ها به صورت مجازی و اینترنتی، هر روز با مشقت فراوان خود را به مدرسه می‌رساند، تا بچه‌ها لذت و تجربه در کنار دوست و معلم، آموختن را از دست ندهند.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ بهمن سال ۱۳۷۶ بود که معلمی ابراهیم وار پا به آتش گذاشت و در حالی که فواره‌های آتش تن او را در برگرفته بود، جان ۳۰ دانش آموز را نجات داد. چند سال بعد، معلمی دیگر تاریخ را تکرار کرد و اجازه نداد بخاری نفتی فرصت زندگی کردن را از دانش آموزانش بگیرد.

معلمی فداکار از نسل بلوچ با ایستادن در زیر آوارِ دیوار مدرسه، سپر و محافظ جان دانش آموزان شده بود و معلم دیگری که با وجود شکستگی پا و بستری بودن در بیمارستان، کلاس هایش را تعطیل نکرده بود. آموزگاری که تنها برای درس دادن یک دانش آموز هر روز از مسیر سخت و در هم تنیده کوهستان عبور می‌کرد یا استادی که در نبود تخته سیاه، بدنه ماشینش را به تخته وایت برد تبدیل کرده بود.

کم نیستند معلم‌هایی که یا جان خود را برای حفظ جان‌های دیگری از یاد برده اند یا آن‌هایی که در وخیم‌ترین شرایط، حاضر نشده اند چراغ کلاس‌های درس را به خاموشی بسپارند. کافی است دو کلمه «معلم» و «فداکار» را پشت بندِ هم در اینترنت و در هر پلتفرمی که می‌شناسید جست وجو کنید تا با نام‌ها و چهره‌های متفاوت روبه رو شوید. در میان این هزاران معلمی که داستان هر کدامشان به تنهایی قصه هزار و یک شب است و به غایت لطیف و شنیدنی؛ قصه معلمی را داریم که همین اواخر نام و نشانش، بحث داغ فضای مجازی شده است.

چند روز پیش بود که با انتشار تصاویر آموزگاری از روستای شاهویران سفلی، یک بار دیگر عنوان معلم فداکار جانی تازه گرفت. مردی که به جای ایستادن بر سکوی معلمی، مقابل تخته سیاه دراز کشیده است. آقای محمد کردی ۳۵ساله در طی سانحه‌ای دچار شکستگی مهره‌های کمر شده و توان ایستادن را از دست داده است. او به جای تقاضای مرخصی و تعطیل کردن چند ماهه کلاس‌های درس یا به جای برگزار کردن کلاس‌ها به صورت مجازی و اینترنتی، هر روز با مشقت فراوان خود را به مدرسه می‌رساند، تا بچه‌ها لذت و تجربه در کنار دوست و معلم، آموختن را از دست ندهند.

این روز‌ها هنوز هم هستند چنین ایثارگرانی که دوباره عشق و پیوند استاد شاگردی را به جریان بیندازند و این عشق چنان خالص است که از چشم مردم دور نمی‌ماند و با بازنشر فراوان تصاویر مربوط به آن، به نوعی قدردان این معلم‌ها هستند. آموزگارانی که به واقع، مصداق صریح همان جمله مشهورند که معلمی شغل انبیاست و گستراننده دانشی که با تلفیق فروتنی و فداکاری به کمال و مقصود نهایی خود نائل می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->